Assistentit koolla Hakaniemessä PRH:ssa 13.6.2018

21.6.2018

Yhdistyksemme järjesti yhteistyössä PRH:n kanssa sähköiseen asiointiin keskittyvän ajankohtaisseminaarin  PRH:n uusissa toimitiloissa 13.6.2018.

Seminaariin ilmoittautui jo hyvissä ajoin ennätysmäärä assistentteja useista IPR-alan yrityksistä. Tervetuliaispuheessaan PRH:n patentti- ja innovaatiolinjan johtaja Jorma Hanski esitti erityiskiitoksensa siitä, että jokainen seminaariin ilmoittautunut oli myös tullut paikalle. Hänen mukaansa asia kertookin paljon siitä, millaisia ihmisiä me assistentit olemme.

Hanski totesi myös olevansa iloinen ja tyytyväinen siitä, että Suomen ipr-assistenteille on perustettu oma yhdistys ja kertoi PRH:n tekevän jatkossakin mielellään yhteistyötä kanssamme ja tukevan toimintaamme.

Lisäksi Jorma Hanski kertoi PRH:n tulevasta strategiasta sekä organisaatiomuutoksista.

PRH:n kehittämispäällikkö Päivi Raatikaisen esitys sähköisen asioinnin nykytilasta ja kehityssuunnitelmista herätti vilkkaan keskustelun. Muun muassa väiteasioiden ja SPC-hakemusten käsittelyn toivottiin jatkossa hoituvan sähköisesti. Keskusteltiin myös sähköisen hakemuslomakkeen eri kohtien, kuten mm. luokan, tarpeellisuudesta ja mietittiin mahdollisuutta maksaa viralliset maksut virastotililtä.

Tämä keskustelu jatkuu pian verkkosivuillamme, jossa alamme kerätä teiltä ehdotuksia sähköisen asioinnin kehittämiseksi. Lähetämme teille lisätietoa heti, kun saamme tämän osion kuntoon.

Toivomme mahdollisimman monen teistä osallistuvan tähän kehitystyöhön esittämällä aiheeseen liittyviä toiveita ja kysymyksiä. Toimiva sähköinen asiointi on meidän kaikkien etu ja tehostaa työtämme.

Tilaisuuden lopuksi tutustuihimme PRH:n toimitiloihin sekä nautimme PRH:n tarjoamasta Buffee -pöydästä sekä upeistä näköaloista.

Riittaliisa Kiuru ja Essi Pösö